Specjalne okazje zakupowe i akcje promocyjne.

Specjalne okazje zakupowe i akcje promocyjne.

Większość sprzedawców organizuje specjalne okazje cenowe (promocje, rabaty, wyprzedaże), w związku z różnymi wydarzeniami i dniami świątecznymi. Szczególną popularnością cieszą się okazje (zaczynając od początku roku kalendarzowego) takie jak: dzień babci, dzień dziadka, następnie walentynki, dzień kobiety, dzień mężczyzny, później przypada dzień matki, dzień dziecka, dzień ojca, mikołajki. promocje organizuje się też z okazji nadchodzących świąt kościelnych: w Wielkanoc i w Święta Bożego Narodzenia.

Każdy sprzedawca, sieć handlowa z wyprzedzeniem organizuje promocje poprzedzające konkretne święto czy wydarzenie, aby klient mógł odpowiednio wcześniej zakupić wybrany dla bliskiej osoby prezent. Rosnącą popularnością cieszą się również bardziej nietypowe okazje, podczas których sprzedawcy również decydują się na zorganizowanie promocji, konkursów, podarowanie kodów rabatowych itp. W związku z dużym zapotrzebowaniem na odpoczynek organizowane są promocje z okazji Święta Pracy, z okazji Majówki, początku lata itp. Stosuje się wtedy promocje cenowe żywności, alkoholu, mebli ogrodowych itp. Latem klienci mogą liczyć na rożnego rodzaju promocje turystyczne. Popularne w Polsce stało się Halloween i coraz częściej można skorzystać ze zniżek oferowanych również w tym okresie (np. na kostiumy do przebrania, artykuły dekoracyjne itp.). Na zniżki i promocje możemy liczyć coraz częściej także z okazji Back to school czyli powrotu do szkoły. Oprócz wyprzedaży z okazji Cyber Monday i Black Friday klienci mogą liczyć także na sezonowe wyprzedaże (zwłaszcza odzieży) latem i zimą.

Niemal każdy miesiąc oferuje klientom liczne okazje zakupowe, podczas których sprzedawcy walczą o klienta rożnego rodzaju rabatami i promocjami. Sprzedawca musi odpowiednio wcześniej zadbać o kampanię promocyjną, aby każdy klient mógł na spokojnie zaplanować swoje zakupy.