Kupony i kody rabatowe - konkurencyjne oferty.
W obecnych czasach klienci mogą liczyć na naprawdę konkurencyjne oferty zakupowe, Oferowane przez sklepy stacjonarne i internetowe. Bogactwo, różnorodność asortymentu, liczne sieci i placówki handlowe, nienaganna obsługa, a także różne kanały sprzedaży pozwalają sprzedawcom na coraz lepsze dotarcie do klienta, a co za tym idzie większe zyski, a nabywcom na zakup coraz lepszych jakościowo produktów, często w konkurencyjnych cenach. Szeroki wybór sieci handlowych i mniejszych sklepów sprawia, że muszą one walczyć o klienta nie tylko dobrą jakością oferowanych towarów czy usług, ale także ceną. Dla wielu konsumentów to właśnie cena, (idąca jednak w parze z przyzwoitą jakością), staje się kluczowym czynnikiem wyboru towaru czy usługi. Jedną ze skutecznej strategii sprzedaży stanowią kupony i kody rabatowe. Są to specjalne zniżki, które upoważniają ich posiadacza do zakupu produktu czy usługi na specjalnych warunkach lub/i po niższej cenie. Kupony i kody rabatowe mają na celu zdobycie nowych klientów, utrzymanie stałych nabywców, zwiększenie udziału sprzedaży wśród „uśpionych” klientów, promocję nowych produktów czy wzrost sprzedaży produktów będących w ofercie od jakiegoś już czasu, ale słabiej się sprzedających. Kupony lub kody mają także funkcję marketingową, pozwalając na promocję i rozwój istniejącej już na rynku firmy lub wypromowanie nowej działalności handlowej poprzez oferowanie atrakcyjnych rabatów startowych. Kupony rabatowe oferowane są bardzo chętnie przez sklepy internetowe. Sprzedawcy w formie kodu, bądź wirtualnego bonu uprawniającego do zniżek chcą przyciągać coraz więcej klientów. Coraz więcej sklepów www decyduje się na takie rozwiązanie. Również sklepy stacjonarne oferują swoim klientom kupony, często w formie papierowej, bądź poprzez hasła słowne uprawniające do zniżek ogłaszane na przykład na firmowych stronach www lub na portalach społecznościowych. Kupony rabatowe przybierają różne formy: - jednorazowe zniżki procentowe, - zniżki na określoną kwotę pieniężną, - zniżki wielokrotnego użytku, - darmowa dostawa przy zakupie, - dodatkowe zniżki, bądź środki do wykorzystania podczas następnych zakupów. - usługi dodatkowe do sprzedaży, na przykład darmowy montaż, wydruk, rabat w innym sklepie partnerskim itp. Na rynku rozwijają się strony www oferujące kupony rabatowe różnych firm. Warto zajrzeć na tego typu witryny, gdyż rabaty tam oferowane pozwolą na duże oszczędności dla naszego portfela.